Salgs- og leveringsbetingelser
Kære Raunsborg kunde!
Nedenfor kan du læse om de betingelser, der gælder, når du handler på www.raunsborg.dk . Hvis der er spørgsmål du ikke får besvaret, er du altid velkommen til at ringe til os eller sende os en e-mail.
Leveringsbetingelser
Leveringstiden er normalt 2-3 arbejdsdage. Ved afsendelse fra Plum A/S sendes en e-mail til dig med oplysninger om tracking nr. så du kan følge din pakke.
Administration af køb og salg på www.raunsborg.dk varetages af Plum A/S, CVR nr. 89461014, der også sørger for levering direkte til døren. Ordrer sendes med Post Danmark. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen. Plum A/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Plum A/S naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, forsendelser til disse områder kan i nogle tilfælde vare 2 dage og leveringstiden vil derfor være dage.
Vi kan desværre ikke tilbyde at levere til udlandet.
Leveringsomkostninger:
Ved køb under kr. 400,- inkl. moms tillægges et fragtgebyr på kr. 39,-.
Ved køb over kr. 400,- inkl. moms er der fri levering.
Der tillægges ingen ekspeditionsgebyr.
Betaling
Plum A/S modtager betaling med de viste betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Plum A/S krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol via E-Pay. Plum A/S gemmer ikke selv dine kortoplysninger, men formidler dem videre til PBS/DIBS. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Plum A/S gemmer en digital kopi af samtlige ordrebekræftelser, men vi anbefaler at du selv printer ordrebekræftelsen ud efter endt køb, da den indeholder væsentlige oplysninger. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.
Reklamationsret
Plum A/S yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Plum A/S indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Plum A/S returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Plum A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Plum A/S
Frederik Plums Vej 2
DK-5610 Assens
e-mail: info@raunsborg.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller vedlagte faktura samt registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Plum A/S, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Plum A/S.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres el ektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Plum A/S på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!